För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 6 februari 2010

Taxiforum 2010

Nyss hemkommen från ovanstående evenemang som detta år hölls i Skellefteå kan jag bara konstatera en sak: Kalixborna var bara där för att supa (det var inte vi, även om många av våra arbetskamrater tror annorlunda) och Luleå Taxi var endast där för att snika åt sig en gratis lunch. (Den enda som representerade de under de två dagarna var Daniel Standar, som för övrigt inte ens var anmäld av Luleå Taxi, utan var där på eget bevåg... hmmm... :)

Faktiskt så var jag närvarande vid de flesta av föredragen, och där fanns det mycket matnyttigt att hämta. Till exempel det faktum att det svenska Taxiavtalet baserar sig på en fast veckolön med påslag per körd kilometer och inte på månadslön...

Kanske finns det skäl att omvärdera löneformen, och införa prestationsbaserad lön?
Men detta måste i såna fall först utvärderas grundligt, jag vill ju inte att mina svårt underbetalda små slavar skall behöva lida pin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar