För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 12 november 2015

Skrämselhicka

Jag har kommit på att hot ibland kan funka för att man ska få sin vilja igenom.

Min älskade Mitsubishi har tjorvat och krånglat sedan i vintras då en tempgivare till insprutningen slutade funka,  vilket ledde till startproblem vid minusgrader och ständigt lysande motorlampa.

Detta var något frustrerande allt eftersom tiden till årets besiktning kröp närmare och jag såg framför mig en onödigt dyr reparation av en bil jag betalat endast fem lakan för...

Men så

Endast två dagar innan förestående dom så slutade lampan lysa och startproblemen upphörde!

Det var som att bilen kände på sig att om jag inte kammar mig så hamnar jag i Storsund och där vill ju ingen vettig människa eller bil hamna...

Besiktningen gick galant men säg inget till bilen.

Jag hotar den nämligen varje dag innan jag åker iväg att idag ska den få sin dom.

Och hittills har det funkat... :)

Eftersom en bil bara är ett sätt att frakta röven från A till B så är det ju positivt att slippa lägga ner pengar i onödan på den... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar