För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 2 februari 2017

Det finns en dag för allt

Kanelbullens dag och fotsvettens dag.

Idag firas den Internationella våtmarksdagen som tydligen ska göra oss uppmärksamma på att det finns träsk och  träskmonster i världen. Oklart hur den firas men jag tänker mig att det är ju inte svårt att hitta träsktroll. De finns överallt...

Är det dom eller vi som ska bjuda på tårta. Eller är det dom som är vi och isåfall vem är jag?

Nu blev det rörigt värre men tanken på att man måste ha en dag för allt är ju lite korkat. Vore det inte bättre att uppmärksamma problemen varje dag istället för på just deras egen dag?

Förutom för kanelbullarna eller fettisdagen förstås för det hade inte varit nyttigt...

När jag gjorde min omfattande research inför detta inlägg frågade jag faktiskt en vaniljbulle vad hen tyckte om att kanelbullen har en dag och inte hen. Hen svarade inte men fick något tomt i blicken.

Förmodligen kommer hen att lämna in en skrivelse till regeringen så att även vaniljbullen kan få en dag. Liksom wienerbrödet och stångkorven...

För i landet mellanmjölk får man ju inte kränka någon...

Bäst man börjar träna om man ska kunna fira alla dessa dagar. Fast gymnasterna och gropgrävarna har väl också dom sina dagar så det kanske jämnar ut sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar