För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 14 juli 2018

Den redundanta soffan

När vi köpte huset fick vi med en stor soffa med dubbla divaner på köpet.

Förvisso i tyg vilket kändes lite tveksamt när man har en kladdfia i familjen men jag tänkte att det finns ju tvättmaskin.

Döm om min förvåning när jag inser att sofftyget inte  bör vattentvättas utan ska lämnas till kemtvätt!

Hur var den klappskallen som kom på denna briljanta idé funtad egentligen? Designern äger antagligen en hel kedja med kemtvättar.

Målgruppen torde ju inte vara barnfamiljer, fyllon eller människor som använder sin soffa iallafall det är ju en sak som är säker...

Nu har jag rebellisk som jag är vattentvättat tyget iallafall och det verkar ju funka hur bra som helst så förmodligen är det bara nåt man skriver för att gardera sig.

Eller för att man äger en kedja med kemtvättar...

Ordet redundans passar bra i sammanhanget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar