För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 18 december 2019

En katt bland hermelinerna

Har jag bloggat om det här förut?

Nåväl, jag får väl upprepa mig isåfall

För er som känner till Bodens och i synnerhet Sävast demografi kan det väl knappast ha undgått att det smugit sig in en katt bland hermelinerna på kryddvägen.

Bland alla kryddgator Som dill, körvel och timjanvägen finns det nämligen en som sticker ut ur mängden.

Morotsvägen

Morot är väl en grönsak?

Och grönsakerna ska vara på andra sidan om sävastvägen!

Tillsammans med lök, sallad och rödbeta!

Nån hade en teori om att de satte den där för att den helt enkelt inte rymdes på andra sidan. 

Fast min teori är ju att de på stadsbyggnadskontoret gjorde det för att jäklas med alla Mumlisar som har lätt OCD...


HÖHÖHÖ nu får han nått att reta sig på!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar