För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 15 juli 2023

Son of a plumber

Det har bubblat rätt länge i avloppet i källaren. 

Har dock inte varit speciellt brydd i det, dels för att det inte syntes några symptom uppe, dels för att jag har annat i huvudet. 

Men på senare tid har vi märkt att vattnet i diskhon börjat rinna ut långsammare och att det även bubblat i toan uppe.

Så nu var det dags att göra ett ordentligt ryck för att lokalisera var proppen fanns.

Körde ner rensband i toan och i duschen. 
Ingen reaktion.

Duschen i källaren. Det bubblade. Lite.

Rensluckan I förrådet. Här hittade jag problemet. Ska inte bifoga bild då det torde vara förargelseväckande beteende.

Jag grävde med sked. Och med slev. Jag spydde. Kommer inte att äta havregrynsgröt på ett tag för det var så det såg ut. År av ackumulerade degrester, fett och papper. Sen rasslade det till. Jag trodde jag var klar men det fanns mer...

Duschen i källaren igen. Fullt med vatten. Nu kom Super Marios hemliga vapen fram. 

Sugkoppen

Efter några pumpningar så rasslade det till igen.

Brummmmpppel!!

Ett av de mer tillfredsställande ljud jag hört.

När skiten rinner iväg som den ska faller det många stenar från axlarna. 

Finns tusen grejer till att fixa men nu ska väl ändå avloppet fungera några år 

Förhoppningsvis kanske eventuellt 

Min pappa var rörmokare bland annat. Kanske har man ändå fått lite kunskaper med sig i bagaget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar