För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 17 juni 2012

Kuslig känsla

Jag har en kompis som bor i Rosvik som brukar ringa mig max en gång per år om hon vill åka taxi.

Inatt ringde hon.

Men det kusliga var att PRECIS då hon ringde passerade jag hennes hus i Rosvik efter att ha kört hem en helt annan kund.

Jag trodde givetvis först att hon hade sett min taxi från fönstret, men hon var inte hemma, hon var i Luleå!

Såna där saker kan få mig att undra över om det finns nåt sjätte sinne som kan förklara sånt här. Nåt som får henne att börja tänka på mig bara för att jag just passerade hennes hus, även om jag var fem mil därifrån, eller om det helt enkelt bara är slumpen.

Men om det är slumpen som styr så tycks den ofta vara mer precis och exakt än vad en slump borde vara.

1 kommentar:

  1. Människor har ett sjätte sinne... mer utvecklat för vissa än för andra. Frågan är bara hur mottaglig personen i fråga är.
    Jag är ett bra exempel vad gäller sjättesinne... både vad gäller snutar och kompisar. ;)
    Tro mig... det finns!

    SvaraRadera