För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 4 april 2013

Himmelrike och helvete

Har som de flesta vet tagit ett beslut att behålla två bilar tills vidare. Dock tänker jag inte blåsa faran över...

Idag fick jag beskedet om att Mytax mest troligt kommer att tappa sitt sponsoravtal, detta är ju ett stort avbräck om det blir verklighet, men såklart är det inte annat än förståeligt, ty i Sverige är det ett helvete att vara småföretagare, och man får lära sig att vända både en och sju gånger på varje krona.

Tvisten med arbetsförmedlingen drar också den ut på tiden, just nu verkar det inte vara nån som vet varken bu eller bä.

Att påstå att de inte har någon koll på det där stället är ju en underdrift med råge.

Idag har jag iallafall fått ut de sista lönerna, problemet är bara att kontot är tomt, och det är minst 80.00 kvar av månadens räkningar som väntar på att betalas... :/

Vi får väl helt enkelt hålla alla tummar och tår för att detta ska kunna lösa sig, ser i alla fall något bättre ut för Mars månad även om totalen är klart lägre än för samma tid ifjol, och moderbolagets likvida problem gör ju inte saken bättre.

MEN

Jag klagar inte! För ikväll kom älskade LHF ett stort steg närmare den efterlängtade drömfinalen mot Sixfingers.

BSTL!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar