För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 6 oktober 2014

Det meningslösa käbblet

Tänkte här spinna vidare lite på mitt inlägg från tidigare om det här med politik och rasism. Det har väl knappast undgått något det här senaste debaclet om Pippi Långstrump och N-ordet som nämns där.

Här tycks Sverige vara starkt delat i två läger. De som tycker att gammal litteratur ska censureras och förvrängas för att passa in i dagens samhälle och dom som vill bevara historien som den är som ett minne, och gå vidare.

Jag hör till den senare kategorin, vilket man får mycket skit för, om inte annat helt enkelt för det praktiska i det hela.

Man ska vara konsekvent, så ska man börja censurera Pippi får man börja censurera allt som är det minsta tvivelaktigt. Det råder väl ändå inget tvivel om att det i äldre litteratur förekommer tusentals och åter tusentals ord som vi idag inte använder oss av. Varsågod att börja jobba då... Tusentals böcker ska skrivas om, filmer ska ändras och klippas, olämpliga musikstycken ska tas bort, o.s.v.

Hur i hela friden kan man vara så urbota korkad att man ens tror att det är tekniskt möjligt att ta bort allt som inte är politisk korrekt?

Det är ju givetvis fel att dessa ord förekommer, men då de skrevs ansågs det väl korrekt. Det hör numera till historien. Glöm och gå vidare!

Ska man börja ändra bibeln också för att den har en förlegad syn på homosexuella eller hur tänker ni egentligen??

Men jag antar att det helt enkelt är ännu ett uttryck för fördumningen i samhället. Börja exponera N-ordet på Facebook, Twitter, Instagram och överallt annars, hur smart är det då?

Tror ni inte att det ordet nu även har börjat figurera i klassrummen på skolorna? Tror ni att barnen har samma syn som oss vuxna på hur ett sådant ord ska tolkas? Nä det har dom inte utan dom använder det för att dom har hört det överallt.

Som sagt jag är motståndare till sådana ord, och det är just därför jag ser den extrema exponeringen av just dessa ord som en fara.

Ni, precis som jag, som är emot rasism borde istället leva i nuet och sluta hålla på med petitesser!

Det här är ju bara löjeväckande och urbota dumt!

Precis som käbblet på Sexans Taxis hemsida under dagen där jag har blivit kallad för revolutionär frontare, Putin och knäppgubbe eftersom jag raderade ett inlägg som jag inte ansåg hörde hemma på sidan. Kul att ni måste ta till personangrepp när ni har slut på argument.

Moget där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar