För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 23 oktober 2014

Note to self

Hittade ingen svensk översättning som lät bra på rubriken så jag kör på den engelska varianten.

Nu har jag noterat att på min japanska symaskin av modell Mitsubishi har de kommit på den lysande idén att baka in varningen för handbroms och färdbroms i samma lampa.

Jag har kört i tre månader med denna lampa lysande i tron att det var fel på kontakten under handbromsspaken när det i själva verket var för lite bromsolja i systemet.

Nåja...

Man lär sig nåt nytt varje dag.  Och jag hade ju tur som aldrig behövde bromsa under dessa tre månader...

Slapp dessutom lämna bilen på verkstad  så allt som allt så kom jag undan med 70 spänn för en burk med olja :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar