För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 11 december 2014

Sätt er på nåt och rotera

Trafikförsäkringsföreningen alltså...

Principen är ju helt ok. Om man inte har försäkring på bilen får man straffa för det.

Jag glömde att betala räkningen innan jag åkte utomlands och när jag kom hem hade jag fått en straffavgift från TFF eftersom försäkringen hade slutat att gälla.

Helt ok. Men senast jag kollade under huven på min Mitsubishi hade jag 4 cylindrar och ca 130 hästar.

Om TFF får bestämma tycks det tydligen vara så att jag har en 16-cylindrars spis med 784 kusar.

Att det ska kosta lika mycket om man har en Ford Ka som en Lamborghini Diablo är ju orimligt...

För de tar fan hutlöst betalt :(

Glömmer man hyran eller skatten får man en hundring i avgift.

Glömmer man försäkringen får man minsann betala 700 miljarder!

Jaja... bara att betala och se glad ut. Men hade jag fått bestämma hade dom fått trycka upp sin jävla faktura i rövhålet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar