För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 14 december 2014

Uppe bland molnen

De taxibilar som vi kör har nyligen fått såna dära hypermoderna smarttelefoner av androidtyp.

Jag hade retat mig på det i flera veckor.

I båda telefonerna finns en kontakt som heter SEB Tankkort. Under denna kontakt finns koden till kortet som vi använder för att tanka bilarna. Varje gång jag kört så har jag kollat denna kod och då irriterat mig över att nån har ändrat den förbannade koden så att det står den andra bilens kod i den ena bilens telefon...

Så då har jag ändrat.

Och sen nästa dag när jag kört den andra bilen har problemet varit det omvända...

Har förbannat mig över detta och undrat vem fan det är som håller på att ändra koden hela tiden tills jag äntligen kom på orsaken...

Det är det där jävla molnets fel!

Numera så sparas ju kontakterna i det så kallade molnet, så om man då har samma namn på en kontakt i två telefoner som är anslutna till samma konto så kommer följdaktligen kontakten att uppdateras i båda telefonerna...

Det är alltså jag själv som har skapat min egen irritation genom att själv ändra koden...

Nu har jag bytt namn på den ena kontakten, hips vips så var problemet löst.

Så kan det gå när inte hjärnan är på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar