För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 14 juni 2016

Offline

Denna sommar har bara precis börjat, men redan ser dess utformning ut på ett helt annat sätt än vanligt.

Eftersom jag är ledig i princip hela sommaren har vi valt att försöka förverkliga ett projekt vi har funderat på ett tag, nämligen att rusta upp ett gammalt förfallet spökhus som behöver en hel del omvårdnad.

Eftersom det inte finns några bekvämligheter såsom Facebook, elektricitet och/eller rinnande vatten på platsen så blir ju livet minst sagt något annorlunda, man får helt enkelt jobba för sitt levebröd, men det har odelat positiva effekter.

Nu har vi tillfälligt återvänt till stan för att ta hand om vissa praktiska göromål, men snart vänder skutan åter till skogen

Visst är det lite jobbigt och tidskrävande, men tid har jag gott om, och jobb det gillar jag ju så det här blir nog bra :)

Bli inte förvånade till hösten om jag är något hårigare och brunare än vanligt.

Det enda som är lite irriterande är det faktum att jag inte kan äta ägg på morgonen. Men vadå, tänker ni de kan väl skaffa hönor. Ja det kan vi men det är inte själva produktionen som är bekymret, utan tillagningen. Eftersom jag har utvecklat ett något sensitivt sätt på hur jag vill ha mina ägg serverade så funkar det helt enkelt inte längre med "koka ägg i vatten och ta tid"-metoden.

Den dagen någon uppfinner en högkvalitativ äggkokare som drivs av gasol kommer jag att jubla!

Och för er som vill ha tag på mig: Skicka brevduva eller röksignaler!

2 kommentarer:

  1. Kan vi inte få se "före och efter-bilder" på kråkslottet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eventuellt kanske jag fotar om jag har kvar nåt batteri i telefonen efter den strapatsrika färd det innebär att ta sig dit...

      Radera