För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 9 augusti 2017

Blueberry blues

Nu har jag kommit på vad det beror på.

Den yngre generationen går aldrig ut i skogen och plockar bär eller svamp. De går aldrig ut i skogen.

De går överhuvudtaget inte ut alls.

Säger jag som är en lätt korpulent gammal gubbe. Men det är ju sant :)

Själv plockar jag gärna bär/svamp et.c. trots att jag är en lätt korpulent gammal gubbe.

Tycker det är ganska skönt att gå omkring och strosa i skogen. Känna lugnet och få frisk luft.

Men den yngre generationen delar uppenbarligen inte min åsikt.

Nyheterna lät nyligen meddela att det är ett dåligt blåbärsår i år varför priserna väntas bli höga.

När jag förvånansvärt nog upptäckte att det på våra blåbärsställen rådde allt annat än brist på bär såg jag därför min chans att tjäna en extra hacka genom att sälja några kilo på Facebook till tanter och farbröder som gärna vill plocka men som  inte orkar.

Döm om min förvåning när beställningarna rasar in i rask takt. Inte från de äldre utan från unga friska, företrädesvis kvinnor och dessutom sportiga sådana som ser ut att träna rätt mycket...

Då blir man fundersam och undrar vad det beror på.

Är det myggen, är det ryggen, är de rädda för att få blåa fingrar?

Eller är det något annat?

De äter uppenbarligen jävligt mycket blåbär. Men de vägrar att plocka.

Man tycker ju att det vore utmärkt att kombinera träning med att plocka bär och spara en jävla massa pengar på att skippa gymmet.

Sen kom jag på det.

Jag har som tidigare nämnt börjat använda en träningsapp för att notera hur mycket jag rör mig.

Efter en hel dag i skogen kan man anta att denna app borde vara mer än nöjd med min insats.

Men icke.

Den räknar inte majoriteten av de steg man gör i skogen eftersom regelbundenheten är för dålig. Det är alltså detta som det beror på. Man kan inte posta sina träningsresultat på Facebook och känna sig duktig. Det är därför man inte ids gå ut i skogen.

90-talisterna. Den förlorade generationen.

Fast för mig är det bara bra :)

En jävla massa motion och samtidigt klirr i kassan. Synd bara att inte blåbärssäsongen pågår året runt. För då hade man varit både smal och rik!   :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar