För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 1 augusti 2017

Sista dagen som ung

Hoppsan. Det gick visst 4 månader igen mellan inläggen.

Men det är lungt för det har inte hänt ett dugg alls. Nädå.  Inte nåt alls... Eller inte :)

Jag har fått ett ryck. Råkade av någon outgrundlig anledning aktivera den i min telefon inbyggda app som heter Samsung Health. En träningsapp som räknar steg och diverse annat lall.

Det var tydligen den sporre jag behövde för nu har jag gått 160000 steg på 2 veckor.

Det tycker jag är ganska bra för att vara jag. Är ju trots allt mindre än ett dygn kvar tills jag blir gubbe på riktigt.

Den som är "bäst" i världen i denna app har dock lyckats avverka 6,2 miljoner steg i juli vilket med min stegläng borde motsvara ca 700 mil. Plus 300k hittils i augusti (40 mil) Friskt!

Eller så fuskar hen... :)

Min drivkraft ligger inte i att bli bäst. Det handlar heller inte om nån 40-årskris.

Snarare att bli i tillräckligt bra form för att kunna hänga med i marodörens tempo.

Kanske i och för sig krävs 6,2 miljoner ärliga steg för att nå dit.... :)

För den är helt sanslöst snabb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar