För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 22 november 2019

Billette VS. Gic

Dags att recensera rakhyvlar...

Och som vanligt produktplacerar jag inte eftersom jag inte får betalt för det

Men de flesta kan väl räkna ut vilka märken som avses...

Jag har under större delen av mitt skäggbeprydda liv använt Billettes rakblad och tycker de är riktigt bra men tyvärr kostar de ju rent bedrägligt mycket.

Därför testade jag att byta märke till Gic. Inte engångsvarianten utan de lite mer påkostade. 
Priset är en bråkdel av vad Billette kostar och de rakar bra. Fast bara typ 2 gånger och sen är bladet verkningslöst.

Med Billette har jag rakat mig mer än 10 gånger och ändå är skärpan helt ok. 

Så länge man struntar i att titta på den blåa remsan som anger att bladet bör bytas är således prisskillnaden obetydlig.

Kontentan blir väl att jag fortsätter med Billette .

Det är jämnt skägg mellan de båda märkena!

Om det är nån annan tillverkare som vill skicka gratisprover är jag dock mottaglig :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar