För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 29 maj 2020

Gyttjebrottning

Det var en så bra idé. 

I tanken

Jag hade släppt kund i Pajala och eftersom jag skulle ta med mig bilen hem hittade jag en bra och fin skogsbilväg från Korpilombolo till Lansjärv för att spara några mil.

Genvägar blir ofta senvägar 

Jag borde nog ha insett att en strykjärnsmercedes passar bättre på hårda underlag 

Men det gick alldeles utmärkt i 1,5 mil. När jag var 200 meter från korsningen till stora vägen sa det plask... 😬

Kvicksand

Mitt i ingenstans utan täckning har man inte så många val annat än att börja knata mot närmaste bebyggelse...

Jag mötte en gubbe som hämtade en annan gubbe. Båda skakade på huvet och tänkte utan att säga det

Korkade stadsbor ska inte fara runt och härja på skogsvägar med bilar som är allergiska mot grus

De hämtade en tredje gubbe och gubbe nummer tre hade en traktor 

Strykjärnet behöver en fälgtvätt

Till slut var jag lös bara för att konstatera att jag hade pyspunka på ett bakdäck... Strykjärn har inga reservdäck 🙄

X antal pumpstopp med kompressor och 8 timmar senare var jag hemma...

Och 4 timmar senare var det dags att jobba igen

Sova får man göra i graven 

Och gubbarna i Vallsjärv har fått nåt att prata om i ett par år... 

Men den bjuder jag på 


1 kommentar: