För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 27 september 2020

Det är remmarna

Taxichaufförer är ett märkligt släkte.

Varför då?

Är det för att vi jobbar dubbelt så hårt som alla andra för halva lönen?

Förvisso men det är inte det jag tänker på.

Är det för att vi oftast på måndagar kliver upp innan majoriteten av befolkningen ens har börjat fundera på att gå och lägga sig?

Förvisso men det är inte det jag tänker på.

Är det dieten som till stor del består av grillkorv med vitlökssås eller baconburgare med ost. 

Jo till viss del, men jag tänker mer på vad vissa chaufförer tycks äta mellan måltiderna. 

Varje gång man kommer till bilen saknas whiteboardskylten som man ska skriva kundens namn på. Om skylten är kvar finns det ingen tuschpenna. Eller så finns det 8 pennor men ingen av dom fungerar...

 Och när man kommer till garaget för att hämta en barnstol finns det 741 barnstolar men aldrig några remmar att spänna fast dom med...

Taxichaufförer är ett märkligt släkte för de äter barnstolsremmar.

Det är det jag tänker på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar