För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 15 september 2020

Elektrisk röra

Så gick det äntligen av stapeln

Det stora tabberaset i Svartlå...

Har ju länge tänkt anordna detta evenemang men bättre sent än aldrig. 

Själva pizzadagen blev en succé om man frågar de dom faktiskt kom. 

Efterspelet blev och är desto jobbigare...
Ty mitt i alla festligheter blev det vissa problem med elförsörjningen. 

Jag trodde ju att det gick att kräma på alla strömförsörjare på en gång. Det värsta som kan hända är ju att säkringen går.

Och det gjorde den nog oxå till slut. Men en trög 25-amperes säkring är trög... och innan den sa upp sig hann elkabeln till bakugnen säga upp sig före... 

Nu måste jag byta ut den och sen hitta vilken av huvudsäkringarna som har lämnat in. De ser nämligen hela ut fast allt tyder på att nån av dom är trasig.

Just nu måste jag nämligen slå igång spisen för att lampan i taket ska börja lysa... 

Lysande! Icke... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar