För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 28 februari 2023

Livets viktigaste dag

Det är inte den viktigaste dagen för mig

Det är den viktigaste dagen för mitt barn

Fokus är och har alltid alltid varit på att min dotter ska få en uppväxt som är så bra som möjligt. 

Det är givetvis inte svart och vitt. Att rycka upp henne med rötterna är ju inget jag egentligen vill och önskar. Det har det aldrig varit, men nu har det ju blivit det enda alternativet baserat på den senaste tidens händelseutveckling.

Imorgon hoppas jag att allting ska bli klart men innerst inne vet jag ju att den här mardrömmen säkerligen kommer att fortsätta i många år till...

Hur det än blir så kommer jag aldrig att sänka mig till samma nivå. Jag kommer att säkerställa min dotters umgänge med båda sina föräldrar på ett sätt som fungerar för alla parter.

Jag kommer aldrig att ljuga för mitt barn. Detta är ett lågvattenmärke som man aldrig ska ta till, oavsett hur eländig situationen är. Det löser ingenting och förr eller senare kommer sanningen ändå fram...

Håll gärna alla tummar och tår för att min dotters tillvaro ska bli bättre i framtiden

Det kommer jag att göra.

Och det här blogginlägget kommer säkert att användas mot mig. Jag kan inte annat säga än varsågod. 

Make my day


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar