För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 5 mars 2023

Använd din näsa

Ett inlägg i matsvinnsdebatten

Har mjölken gått ut? Jo den blev sur...

Jag tycker att man borde ta bort bäst före datum helt på de flesta produkter och istället bara skriva lukta och smaka som det brukade stå förr.

Detta för att folk är generellt sett alldeles för blödiga. 

Å nej! Jag råkade äta fil som var en kvart för gammalt! Nu dör jag!

Eller inte

Man har börjat skriva 'ofta bra efter' för att komma runt detta problem men då är det väl lika bra att ta bort datumet helt?

Att ha bäst före datum på t.ex. flingor är ju bara löjligt. Idag åt jag flingor som tydligen gick ut 2021. Men de måste ha kommit tillbaka för dom stod där i skåpet som de brukar göra...

Denna åtgärd borde generera i att avsevärt mycket mindre mat kastas i onödan.

Ps. Jag får inte skriva nåt om mitt barn för tydligen trampar jag nån på tårna då... Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar