För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 20 december 2009

Informationssamhället

Det som är mest påtagligt med att bo i eget är nog det faktum att man måste ta hand om all reklam som kommer själv.
På Orrskärsgatan finns det en städrobot vid namn mamma 2000 som gör alla såna saker så man ser aldrig vilka oändligt fantasieggande mängder med skräppost som dimper ner genom brevinkastet. Jag har på mina tre veckor i denna lya lagt all reklam som kommit på hög... nu är den högen uppe i ca tre decimeter (!) , och sen klagar transportstyrelsen på att jag kör en bil som inte uppfyller miljökraven, och därmed skall straffbeskattas upp till tänderna...

På mitt kylskåps kom-ihåg-tavla har jag skrivit följande grammatiskt korrekta mening, men något säger mig ändå att andemeningen blev fel... :

"Obs! Köp ingen reklamskylt!" Jag måste alltså inte komma ihåg att köpa en eftersom jag tydligtvis inte ska köpa någon. Jag kommer dock inte ihåg varför jag skrev upp det eftersom det inte verkar vara speciellt viktigt att komma ihåg nåt som man ändå inte ska göra?

Jag tror jag behöver sova nu...

JA förresten!! Jag fick veta att jag har en följare idag! Alltså en som går in och läser min blogg helt spontant när andan faller på utan att bli hänvisad till den från Facebook... blev lite glad när jag hörde det även om man i sitt stilla sinne undrar om denna någon kanske skulle hitta på nåt mer givande sätt att spendera sin tid på? :)

Nu måste jag ju börja skriva nåt i den ibland...
Sussa sött mina vänner!

1 kommentar: