För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 26 april 2012

Stiltje

Nu har jag varit slö igen.

Eller det är iallafall vad ni tycker varje gång det går för länge mellan varje inlägg. Jag känner mig hedrad av att ni tycker Mummelbloggen är en så viktig del i ert liv att ni måste gnälla varje gång det går några dagar mellan inläggen.

Jag har inte varit slö. Jag har varit tvärtom.

Idag har jag till exempel varit på banken och fixat beloppsgränsen, jag har varit på skattemyndigheten. Beställt registeringsbevis via bolagsverket. Betalat räkningar för 170.000 kronor. Skjutsat Manuel till jobbet. Ätit lunch. Provkört en dödstråkig Renault Megane som var för liten och lätt att köra taxitafik med.

Fluktat på en Laguna istället.

Visst är det inte samma klass som en Volvo eller Mercedes, men kan man få adekvata garantier och bilen funkar till det jobb den ska klara så borde det vara ok.

Den kostar trots allt avsesvärt mycket mindre, och kunderna betalar inte mindre bara för att de får åka Renault.

Den springande punkten ligger i om verkstaden klarar av att leverera de höga krav som vi ställer, på reservdelslager, beställningshastighet, förtur o.s.v.

Kan de fixa det så tror jag på den här kärran!!

Dagen är inte slut än. Snart ska jag sätta mig och köra 9 timmar också...

Sova? Vad är det för ord?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar