För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 29 juni 2015

Semesterjobb

Med ovanstående brukar man syfta på att man gör diverse jobbsysslor på sin semester som man vanligtvis inte ägnar sig åt i sitt ordinarie yrke.

Exempel på semesterjobb kan vara att svartbygga bastu i stugan, att klippa gräsmattan eftersom ingen annan av de totalt 3 ägarna till semesterhuset tycks inse att den inte klipper sig själv, eller att måla sin båt med giftig kopparfärg...

Även om dessa sysslor kan vara arbetsamma så är syftet att i ett längre perspektiv skapa en större upplevelse på sin fritid.

Jag insåg dock idag att jag tycks ha missuppfattat begreppet ganska kapitalt.

För under min semester ska jag köra de cirka 90 milen ner till Väsby Rock för att där nere arbeta som volontärchaufför utan att få betalt...

Med andra ord ska jag jobba gratis på min lediga tid :)

Dock så är jag ganska säker på att det är själsligt berikande att få vara med och transportera de artister som ska uppträda under festivalen. Några av dom är ju dessutom idoler från ungdomsåren så visst ska detta bli kul.

Och på köpet får man mat, husrum och gratis konsertbiljetter så helt ideellt är det väl egentligen inte :)

Det vore t.ex. en upplevelse för livet att få köra de numera till åren komna gubbarna i Magnum till sitt hotell. Jag minns när man satt och diggade till "On a Storytellers Night" när man själv var tonåring :)

Jag ser fram emot detta evenemang, bara miljöombytet är väl ett välkommet avbrott i sig, nu återstår bara att börja plugga in vägen mellan Arlanda och de närliggande hotell som vi ska köra till, ty det vore ju högst pinsamt att köra vilse med levande legender i baksätet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar