För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 22 juli 2015

Den förbjudna parkeringsplatsen

Uppsala är en ganska stor stad och därför är det även inte det lättaste att hitta en parkeringsplats i stadskärnan på en söndag eftermiddag när alla ska in till stan och äta.

Dock hittade vi ganska snabbt en plats.

När vi hade parkerat noterade jag att vissa log något och pekade diskret mot vår bil.

Jag fattade det inte då men när vi kom tillbaka efter fyra timmar så stod det klart för mig.

Vi hade parkerat på den förbjudna platsen.

Inte för att det enligt lag är otillåtet, nej då det är en fullt laglig plats, men det råkar vara så att det finns en stor ek ovanför sagda plats, i vilken det bor ett mycket stort antal fjäderbeklädda elitbajsmaskiner.

Duvor alltså

Uppsala är för övrigt känd för att vara en synnerligt duvrik stad, det är därför den kallas för SE-UPPsala!

När vi kom tillbaka hade dessa duvor alltså haft bajskalas på vår fina nya hyrbil, tur förstås i sammanhanget att det inte var min egen...

Under hemfärden bävade jag något inför vad Hertz skulle tycka om den kraftigt nedskitna karossen, men några rejäla åskskurar runt Piteå hjälpte till att tvätta bort det värsta iallafall :)

I övrigt har vår lilla roadtrip varit mycket trevlig och det är inte alls otroligt att vi kör en repris nästa år. Men då kommer jag att välja parkeringsplats med större omsorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar