För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 5 januari 2016

Mycket ska man höra

Idag läste jag om den senaste trenden för gravida.

De hittar på en massa trams men det här är nog nåt av det mest korkade jag har hört.

Tydligen finns det forskning som bevisar att foster mår bra av musik och att kor som lyssnar på Lou Reed ger mer mjölk...

Nu har nån överbetald forskare, oklart om det är samma idiot, tagit fram en högtalare som kallas för Babypod.

Och ja!

Tanken är att gravida kvinnor ska stoppa upp en högtalare i ni vet vad för att ungen ska höra bättre...
Och det finns även en tillhörande  öronsnäcka så att morsan kan lyssna på samma musik.

För tydligen räcker det inte att spela musik på vanligt sätt eftersom ljudet inte blir tillräckligt högt för att ungen ska höra det.

Det mest tragiska är givetvis att detta garanterat kommer att bli den nya innetrenden på Stureplan.

Nästa steg blir väl att utveckla en ny fittmobil som man kan trycka in så att ungen kan börja nätsurfa innan den kommer ut?

För tänk vad tråkigt det måste vara att bara ligga därinne och vänta i 9 månader...

Hade jag vetat om sånt här innan jag föddes tror jag nog att jag hade stannat kvar därinne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar