För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 28 januari 2016

Nio och en halv miljarder

Det börjar på N och slutar på ordea.

Sådärja, nu har jag i vanlig ordning undvikit att namedroppa...

Ovanstående är namnet på min bank, och det går tydligen inte så bra för dom, eftersom deras vinst hade beräknats till tio och en halv miljard, fast den blev en miljard lägre än väntat. Fan vad synd det är om dom...

Jag fick nyligen mitt fjärde nya Visakort inom två veckors tid hemskickat från ovanstående bank, då de skickar ut nya eftersom de har gjort nån uppdatering i sina datasystem som gör att alla måste byta till nya kort. Det är oklart om de har gjort fyra nya uppdateringar och därför måste skicka ut fyra nya kort, eller om det helt enkelt är någon klappskalle som har tryckt på fel knapp. Jag röstar på det senare alternativet.

Denna klappskalle har tydligen lyckats med konststycket att minska bankens vinst med en miljard, snacka om att denna person borde få sparken, men hen lär väl få löneförhöjning istället...

Livet är allt bra orättvist, själv gör jag allt rätt hela tiden men ändå går allt åt helvete.

Dags att byta bil igen för femtioelfte gången på tre år, trots att jag köpte en reservdelsbil för att kunna repa den så är det ju lönlöst när man inte vet vad det är för fel på skiten...

SUCK

Nåväl, det är väl bra att bryta ihop och komma igen, för det hade ju kunnat vara värre.

Tänk om jag hadde jobbat på N(ordea) och slarvat bort en miljard.

Vilken ågren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar