För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 30 augusti 2016

Pissers, Skitero och herr Frigolit.

I Sverige finns det två stora tillverkare av engångsblöjor. Libero och Pampers,  men jag väljer att kalla dem vid deras mer passande epitet, Skitero och Pissers. För det är det de är. Piss och skit alltså.

Själv använder vi givetvis inte sånt skrot utan vi använder riktiga tygblöjor som man tvättar efteråt. Men av någon konstig anledning så är det vi som betraktas som konstiga och går mot strömmen.

Hade jag använt underkläder av papper hade jag blivit klassad som en jubelidiot och förmodligen blivit inlåst i ett vadderat rum. Men med bäbisar är det tydligen tvärtom.

Antar att folk blivit indoktrinerade av den helt sanslösa mängd reklam som Skitero och Pissers överöser oss småbarnsföräldrar med...

För de är inte bättre någonstans. För det första kostar tygblöjor minst 10 lax mindre för första ungen och sen blir skillnaden ännu större eftersom man inte behöver köpa nya till nästa gång :)

Utan att raljera så är de är bättre på alla punkter. Den ringa mängd ökad tvättning det innebär är tämligen försumbar. Och dessutom har man ju numera maskiner som gör jobbet åt en. :)

Jag tycker att Miljöpartiet de gröna borde ägna sig åt att sträva efter ett förbud mot pappersblöjor, eftersom det är denna produkt som står för den i särklass största mängden avfallet i världen.

På så skulle de vinna mer respekt hos mig än det de håller på med nu.

Att herr Frigolit slösar skattepengar på att diskutera huruvida man ska byta namn på skolans höstlov och istället kalla det för läslov är nämligen inget som känns speciellt relevant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar