För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 10 oktober 2016

Dub I Dub

Dub i dub i dub dub dub, Dub i dub i dub i Yeah Yeah! Dub i dub i dub dub dub, I Don´t need your love.

Minst sagt en mycket välskriven text va?

Ja jag var ironisk, men ovanstående låt har plöjts igenom minst 10 gånger per kväll den senaste månaden.

Nu undrar ni säkert varför en stor vän av kultiverad och komplicerad musik som jag väljer att spela sådant skravel i mina högtalare.

Jo anledningen stavas dödstrött unge som vägrar sova. Av någon outgrundlig anledning är det denna låt som fungerar i särklass bäst i lugnande och sövande syfte...

Om det beror på texten, eller på det faktum att dom zoomar in brudarnas näsborrar in absurdum låter jag vara osagt, och helt ärligt så bryr jag mig inte heller så länge det fungerar :)

För även om jag har mina invändningar mot just denna låt så får jag ju ändå vara tacksam att det inte är nån dynga av Justin Bäbis eller Måns Zemmelröv som ungen har fastnat i. För det hade verkligen varit en misär...

Dock lever jag i förhoppningen om att barnet ska utveckla en mer sofistikerad musiksmak när hon blir äldre, som t.ex. Katatonia, Opeth eller varför inte Amon Amarth?

De gamla klassiska rockbanden, ToTo, Dire Straits, Led Zeppelin, Ac/Dc, m.fl. tar jag för fullständigt självklart att ungen tar till sitt hjärta annars går jag och gör ett faderskapstest! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar