För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 25 oktober 2016

Herr Svensson

Att ha ett vanligt efternamn har många fördelar.  Speciellt om man inte vill bli ihågkommen för sina misstag eller bli hittad på hitta.se.

I det senare fallet underlättar det ännu mer om man har 7 stycken inaktuella  telefonnummer att välja bland som alla telefonförsäljare från helvetet kan försöka att nå mig på. Jag antar att alla de stackare som numera har mina nummer hatar mig utan att veta vem jag är...

Att vara egen företagare i Sverige är inte lätt. Men det värsta är att så fort man har en registrerad firma så får alla tvättmedelsförsäljande göteborgare rätten att ringa och störa en när som helst på dygnet. Och de är jävligt många. Men det problemet slipper jag nu.

Det finns dock ett annat problem med att ha ett vanligt efternamn.  Vår granne mittemot hade samma namn. Trots att de numera har flyttat glömde de nog bort att göra adressändring eftersom de flesta av deras räkningar hamnar i min brevlåda trots att lägenhetsnumret framgår med all önskvärd tydlighet på breven. Detta beror antagligen på att brevbäraren är lat och från Göteborg.  Han ids väl helt enkelt inte returnera posten utan slänger in den hos oss så att jag måste göra jobbet åt honom.

Men vår granne är trots sitt efternamn ändå lätt att hitta på hitta.se så då får man ändra adressen själv och skicka vidare.

Har nämligen ingen lust att betala deras räkningar oxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar