För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 14 november 2017

Ett stort steg närmare mörkret

Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler. Den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer.

Vi brukade ofta använda detta talesätt när vi var yngre, detta till trots att min kära moder är född och uppväxt i Degerbäcken utanför Boden.

Jag har aldrig haft en tanke på att flytta dit. Inte förrän nu. För idag har jag tagit ett stort steg närmare denna kommun.

Nytt jobb i Boden, och inom kort kommer vi att börja koncentrera oss på att leta hus i området, även om det inte på något sätt är spikat förstås.

Fördelarna är många trots allt. Priserna i Boden ligger ju trots allt på en nivå som man faktiskt kan leva med, och som man slipper renovera för en miljard, om man vill ha ett ställe med lite mark och en ladugård...

Att bo i stan i lägenhet känns inte längre som det man längtar efter, utan nu är det dags att ta det där steget som man så länge har drömt om.

Vi ska bli lantisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar