För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 11 november 2017

Höjden av motsägelse

Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare men jag förstår mig verkligen inte på dom människor som vill bo på Hällbacken.

Det ligger ju mitt i ingenstans, och ändå har man en miljard grannar runt knuten.

Poängen med att bo utanför stan torde ju vara att man ska kunna njuta av lugnet och kunna gå ut och pissa runt knuten på morgonen utan att behöva knyta morgonrocken. Typ.

Men det kan man ju då rakt inte göra där.

Som att bo mitt i ett miljonprogram med egen ingång, ändå är det nästan en mils bilresa in till stan.

Finns ingen mataffär heller, men å andra sidan lär man ju inte ha råd med mat om man har köpt hus där. Ett Älvsbyhus på Hällbacken kostar ju i princip lika mycket som en trehundrakvadrats villa på Östermalm...

Helt obegripligt

Dessutom måste ju den människa som har namngivit gatorna vara både blind och gravt hjärnskadad.

Granskogsgatan och Tallskogsgatan ligger till exempel där. Ungefär lika logiskt som att Kalfjällsvägen skulle ligga mitt i Södra Gyttjeå (För där är det fan i mig bara skog så långt ögat kan nå).

Det finns ju för i helvete inte ett enda träd på hela jävla Hällbacken!!!

Bara en massa fula skithus. Som på Hertsön fast fyra gånger dyrare.

Jag ska lämna i ett namnförslag på de nya gatorna dom ska göra där.

Stubbvägen. Kalhyggegatan. Myrstackevägen. Fulstigen. Korkskallegränd eller varför inte Mongogränd?

Jag hatar Hällbacken!

Nä, jag är inte bara avundsjuk för att jag inte har råd att köpa hus där, faktiskt inte =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar