För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 14 augusti 2019

Baskergubbarna

Jag brukar kalla dom för baskergubbar.

De där gamla gubbarna som puttrar på i trafiken i 70 knyck utan nån koll på vare sig hastigheten eller på sina medtrafikanter och som borde ha lämnat in sitt körkort för 10 år sedan

Jag inser till min fasa att jag börjar bli en sån...
Åtminstone när det gäller hastigheten.

För faktum är att om jag kör 80 istället för 100 när jag pendlar sparar jag mer än en deciliter diesel per mil och eftersom jag har sju mil till och från jobbet blir det med dagens soppapriser en besparing på över 3000 kronor per år.

Dessutom sliter det ju mindre på däcken och bilen i övrigt :)

Att det tar fem minuter längre att köra är inte speciellt viktigt. Jag ligger ju ändå mest i soffan när jag kommer hem...

Men när jag är på jobbet kan jag reta mig på baskergubbarna för då kör jag ju inte så...

Då är det ju nämligen inte jag som betalar för soppan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar