För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 26 augusti 2019

Enerverande fripassagerare

Idag hade jag min första körning från Sunderbyn till Arvidsjaur.

När vi hade lastat färdigt noterades att vi fått med oss en av Sunderbyns urinvånare.

En spyfluga

Denna fripassagerare var högst irriterande och for runt som ett jehu i hela bilen...

I höjd med Älvsbyn var det nån som fick in en smäll på den så den blev däckad i en halvtimme.

Trodde ju den skulle sticka ut i Arvidsjaur men icke. När jag körde P3 på radion för att det är den enda som funkar i obygden satt den på högtalaren. När jag sedan bytte tillbaka till StarFM drog den iväg...

Att flugor dras till skit är härmed bevisat.

Jag fick dras med åbäket ända tills jag var tillbaka på Sunderbyn för att hämta nästa kund.

Den jäveln hittade hem igen efter ett udda dagsäventyr!
På sätt och vis förstår jag den. Kan ju inte vara så kul att hänga där i träsket hela dagarna...

Och nej. Jag har duschat idag så det var inte min odör den drogs till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar