För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 4 augusti 2019

Hemligjaure

För er som inte ännu har hunnit ta er ut i bärskogarna kan jag bespara er besväret.

Det verkar bli ett uselt bärår i år. Iallafall på våra ställen...

Inte för att det spelar nån roll. 90% av det svenska folket är för lata och bekväma för att orka plocka bär. Av de resterande 10 procenten är 80% så korkade att de tror att bären tillverkas i fabrik.

De få som är kvar är som jag. Som uppskattar det naturen har att erbjuda. Även om bären lyser med sin frånvaro.

När vi för några år sen plockade drygt 100 kg blåbär och sålde blev jag förbluffad över kundkretsen. Jag trodde ju att majoriteten av köparna skulle vara sådana som av olika anledningar inte kunde plocka själv men döm om min förvåning när i princip alla kunder var unga mammor som springer 13 mil per dag och måste posta om det på Instagram bara för att få inbördes beundran från sitt crew...

De skulle ha blåbär i sina smoothies...

Jaja. Inte mig emot att sälja men ändå... Jag försökte säga det åt nån av dom att det hade ju varit smartare att plocka dom själv och få träningen på köpet men de verkade inte vara mottagliga för denna information.

Instagram funkar nog inte i skogen. Det funkar då definitivt inte i hemligjaur där vi plockar våra bär... :)

1 kommentar:

  1. Jaha A, så det finns två typer av människor och du är ingen av dom med tanke av det du skriver��

    SvaraRadera