För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 1 oktober 2019

Alla får påsar

Hoppas att nån på Bodens miljökontor ser detta inlägg...

Igår hände det igen.

Bodens kommun har återigen skickat ut kompostpåsar i allas brevlådor.

Tack så mycket men hur räknar ni egentligen?

Även om jag är en flitig användare finns det inte en chans att jag ska hinna använda två rullar per år...

Jag har såklart inte räknat men det är garanterat minst 200 påsar på en rulle så det betyder att ni räknar med att man ska förbruka mer än en påse per dag??

Och de är stora!

Vilket vanligt hushåll slänger kompost för ett helt kompani?

I dagens samhälle där plastskam är det nya modeordet borde man kanske ransonera påsarna lite mer?

Även om de är biologiskt nedbrytbara så är det ju ändå onödigt.

Och vi har en hel låda med påsar hemma så till oss kan ni pausa distributionen i minst tio år.

Ett bättre alternativ är att ha en låda mitt i byn där man kan hämta påsar när man behöver som fylls på när den är tom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar