För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 2 januari 2020

Fifty fifty

I det föregående inlägget tycker jag att året twenty twenty är trevligt att få uppleva. 

Eftersom jag sett nya Star Wars under julen blir man ju också framtidsinspirerad...

Därför kom jag att tänka på hur det vore att få uppleva år fifty fifty...

Jag skulle vara 3572 år gammal då så sannolikheten är väl inte så hög men läkarkonsten går ju framåt så vem vet :)

Hur skulle det vara då? Som i Star wars/Star Trek?

Nä knappast. För det första behövs väl inga rymdskepp om man uppfinner teleportering?

Och vad ska man till Pluto att göra egentligen? Det lär ju vara rätt kallt där. Fast vi hittar väl nån annan planet i nån galax som är precis likadan som våran som vi också kan förstöra...

Jag tror faktiskt inte att mänskligheten kommer att överleva till år Fifty fifty. Inte ens i närheten. 

Idag är det 4 plusgrader ute... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar