För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 9 januari 2020

På den fjärde dagen

Snart är jag fullfjädrad expert på pelletsbrännare.

Eller åtminstone på hur man rengör dom...

Jag har skakat och bankat. Vänt den upp å ner. Dammsugit. Putsat och slickat. Nä inte slickat men nästan...

I tre dagar vägrade den samarbeta. Jag har ringt till killen i Inbyn som jobbar med dom här. Och till han i Kalix. Långtidssjukskrivna båda 2. Har förmodligen med frustration att göra.

Jag fick tag i en i Glommersträsk som kan kolla på den. 17 mil enkel väg. Härligt. 

Och när jag slitit av mig allt mitt hår (Det syns va?) och gett upp så tänder den jäveln plötsligt...

Hurra och halleluja! 

Får se hur långvarig glädjen är. Snart hittar den väl ett (1) nytt sågspån att onda sig över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar