För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 9 januari 2020

Hybris

De pratar om hur vi ska rädda jordklotet. 

I nästa sekund ser man bollsparkaren Rånaldo sitta på en presskonferens med sin nya Rolex för 7,5 miljoner. 

Jag har redan nu förstått var problemet ligger.

Hade jag haft Rånaldos bankkonto hade jag inte köpt nån ny klocka för 7 miljoner. 

Jag hade köpt alla gamla byabutiker och mackar i Svartlå, Lakaträsk, Edefors m.m. som står övergivna. Rustat upp dom och drivit de med förlust bara för att de som bor där ska slippa köra 10 mil tur och retur så fort de ska handla mjölk.

Den totala kostnaden för detta projekt lär ju ändå bara vara vad Rånaldo tjänar på en vecka.

Sluta mata Rånaldo och andra hybrismänniskor med pengar och använd de istället till liknande projekt. Det är så vi räddar världen.

Inte genom att köpa miljonklockor (ful var den också!) eller att ta bort reseersättningen för de som bor i ovanstående byar för att de ska byta bilen mot tunnelbana...



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar