För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 5 april 2020

Mjölkhämtaren som delade landet 2.0

Det var i nådens år 2020 som det stora mjölkkriget fick sin början.

Det finns en mjölkhämtare i huset.

Fin är den. Rostfri, vacker, i bra skick :)

Men den delar landet

Enligt intressent nr 1 stod den tydligen i huset när vi flyttade in, och föregående husägare vill följdaktligen ha den. Men eftersom föregående ägare inte gjorde anspråk på den då, torde den ju tillfalla husets nuvarande ägare, vilka är 2. Och båda 2 vill ha den...

Det finns ytterligare en intressent som hävdar att mjölkhämtaren var hens från första början...

Ja, mjölkhämtare är tydligen hårdvaluta när alla drar i den från alla håll och kanter... och alla äger den tydligen :)

Tror nog helt enkelt att det är bäst jag behåller den. Kanske kan sälja den när jag blir gammal för att trygga min ålderdom...

Eller så smälter jag ned den och bygger en stridsvagn av den som jag kan sitta i och skydda mig när de andra intressenterna går till flankaangrepp...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar