För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 21 juni 2020

Cirkelkaffe

För de läsare som är lika förskräckligt gamla som jag är klingar varumärket i rubriken bekant. Det var kooperativa föreningens eget kaffemärke som sedermera lades ner. 

Numera finns det ett känt bensinbolag vars namn anspelar på ovanstående. 

Sagda bolag gör förståeligt nog det dom kan för att tjäna pengar. Och det är nog ett lyckat tilltag. Det nya knepet de har är att dela ut lotter gratis till alla som handlar nåt. Vid första anblick en mycket generös gärning. En miljon vinster!

Fast nä... för det finns 10 miljoner lotter och av de 10% lotter som det faktiskt är vinst på är 99,9% nya lotter eller nåt annat skit som man ändå inte vill ha. 

Dessutom luras dom. För idag fick jag en vinst. Trodde jag. Jag fick tre drycksymboler på min lott men icke... för två av dom var Coca Cola och den tredje var Ramlösa så där gick jag bet. Igen.

Nåväl. De är ju gratis så man kan väl inte klaga... :)

Gratis är gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar