För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 27 juni 2020

Min balle är rutten

Nej det här är inte fullt så penibelt som det låter. Men på haradsslang blir det mesta annorlunda. 

Jag inledde ett nytt projekt i morse. Skrapa och måla den stora balkongen. 

Jag noterar då till min stora fasa att tidens tand har gått hårt åt vissa av balkarna. Några brädor är så ruttna att de faller isär av blotta anblicken. Ungefär som kalvköttet som serverades på restaurang Vita fyren på Aruba.

Fast köttet är garanterat godare än trä...

Köttet är numera sedan länge borta, kanske även hela restaurangen. Jag ska byta några brädor, återstår att se om hela balkongen försvinner på kuppen :)

Isåfall är min balle borta. Tur jag har en till. Men den är i ännu sämre skick...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar