För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 8 juni 2020

Kantsten

Följande inlägg kräver djupa kunskaper om ett visst känt syntmetallband från Tyskland. Besitter du inte dessa kommer du nog inte att fatta det här ;)

Jag har tidigare nämnt att jag har en viss förkärlek för ett känt tyskt syntmetallband. Det var nån som frågade om jag förstod vad de sjöng om och det gör jag ju inte men det är inte speciellt viktigt. För känslan infinner sig ändå .

Men nu har det kommit ett coverband som ska översätta texterna till svenska för att underlätta för de som inte orkar googla.

Bland den digra låtskatten kan nämnas några alster:

Du stressar
Ängel 
Min hyrbil brinner
Feberfri
Du räcker till så bra
Tvåhundratrettiofyra länkar 
Mutter
Min svans
Haj är en fisk 
Kantsten

Och så vidare

Det verkar lovande. Hoppas att de kan behålla den starka energin som finns i ursprungslåtarna...

(Nej det finns inget sånt band, jag ljuger :) )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar