För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 15 mars 2023

Efterbliven algoritm

Riktad reklam. Vilket trams.

Jag har sökt efter, funnit och köpt en ny varmvattenberedare.

Observera nu Googel. Jag har redan köpt en.

Ni kan sluta upp med att pumpa mitt flöde fullt med reklam om varmvattenberedare. 

Jag har redan köpt en. Och fått den installerad.

Ni behöver alltså inte heller upplysa mig om tillgängliga rörmökare och elektriker i mitt närområde 

Jag har REDAN köpt en. OCH fått den installerad. 

För att sån här reklam ska funka och vara användbar krävs följaktligen att algoritmen kan förutse att min varmvattenberedare kommer att gå sönder innan den gör det...

De kommer säkert att fixa det oxå. Bygga in förutbestämda livslängder i alla maskiner. Finns vissa misstankar om att så redan är fallet ibland...

Internet of Things. IoT. Idioti och Trams

Var det nån som sa att mänskligheten kommer att finnas för alltid?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar