För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 4 december 2012

Namnsdagsbarn

Jag blev välsignad med tre förnamn. Två av dom infaller i den vedertagna almanackan dessutom efter varandra.

Därför har jag nu i dagarna två blivit bjuden på middag i goda vänners lag.

Igår blev det vegetariska vårrullar och idag blev det ungsbakad kyckling med ris och hemlig currygrädde.

Inte för inte som man känner sig lite bortskämd, och att få avnjuta maten med så trevliga människor är ju givetvis ett plus.

Med detta faktum i åtanke känns det lite lite med endast tre namnsdagar. Jag ska härmed skicka in en formell ansökan till Patent- och Registeringsverket om att få tillägga några av mina smeknamn till den svenska almanackan.

Det räcker med mumlet och fumlet. För då har jag ju i allafall fem gratis middagar per år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar