För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 26 januari 2015

Gemene man är extremt korkad

Med risk för att verka dryg.

Jag är faktiskt smartare än den genomsnittliga människan...

Det tydligaste exemplet på detta kan man i allmänhet skönja på t.ex. Facebook och i synnerhet då på diverse Köp och säljsidor där gemene korkskalle försöker sälja grejer dom köpt utan att behöva dom för att de blev lurade av nån reklam, och sedan vill sälja skiten för samma pris...

Vissa säljer saker för en femma... Hur ids man ens?

Och häromdagen var det nån som skulle sälja ett bord. Utan att nämna någonting om vad man vill ha betalt för en grej så torde det väl vara tämligen givet att folk börjar bjuda lågt?

Varpå personen då börjar protestera och tycker att folk ska bjuda högre...

Då kommer det nån relativt vettig människa in i diskussionen och tycker att säljaren borde nämna ett startbud.

Vilket också slutligen sker, men...

"Jag sätter ett startbud på x kronor, men jag klargör att jag inte kommer att sälja bordet för dessa pengar".

Hmm...

Om du nu ville ha mer betalt hade du ju kanske kunnat lämna detta startbud från första början?

Korkskalle

Sen var det ju det här med att vara politiskt korrekt... Jag säjer inget mer så har jag inget sagt.

Men som sagt. Gemene man är extremt korkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar