För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 7 januari 2015

Om politisk korrekthet

PK är det nya modeordet i Sverige.

Jag brukar inte debattera politik av den anledningen att jag inte är vare sig insatt eller speciellt intresserad av den.

Häromdagen länkade jag dock till en hemsida som i mångas tycke står för saker som inte är politiskt korrekta.

Denna hemsida var exponerat.se och den artikel jag hänvisade till handlade om att vänsterideologer anses vara mindre intelligenta än högerväljare.
Artikeln i fråga var direktlänkad från en annan sida som starkt sympatiserar med högern.

Tämligen omgående fick jag kritik för detta av flera vänsteranhängare eftersom dom anser att exponerat är en rasistisk sida.

De människor som hårdast förespråkar detta är oftast själva hårda sympatisörer med en annan sida som heter Inte rasist men... eller IRM som den förkortas.

Jag ser det som tämligen underligt att just denna IRM som kraftigt påpekar människors lika värde systematiskt väljer att förtrycka och mobba ut de snart 20% av Sveriges befolkning som råkar sympatisera med "fel" parti.

Alla människor har lika värde,  förutom dom som röstar på SD förstås... De är inte vatten värda.

Är det inte lite konstigt att i ett andetag påpeka en sak och i nästa säga något helt annat?

Jag har inte mycket till övers för er IRM-älskare. Ni tycker inte alls att alla mäniskor har lika värde.

Men det är väl mer politiskt korrekt att gilla dom istället för att gilla exponerat...

Jag läser inte någon av dessa sidor speciellt frekvent utan jag väljer att istället bilda mig min egen uppfattning om sakernas tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar