För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 18 januari 2015

Höjden av lathet

Vissa människors extrema lathet finner inga gränser.

Jag kan väl inte själv skryta över min träningsiver men jag befinner mig iallafall inte på den nivå som vissa tycks behärska.

Man kan till exempel skaffa sig en app till telefonen som styr teven. Bra om man inte ids sträcka sig ända fram till bordet för att plocka upp den fjärrkontroll som ligger där. Man kan röststyra appen så man slipper röra sig. Hur man ska orka prata framgår inte men eftersom vissa tycks ha den inopererad i örat så kanske det problemet löser sig.

Snart kommer det säkert en version som man kan styra med tankarna. Sen var det ju förstås det där med att majoriteten av befolkningen har glömt hur man använder sin hjärna...

Ja jag brukar ju facebooka en del och även mitt telefonberoende är stort men jag har iallafall insett att det är ett problem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar