För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 22 januari 2015

Konsumtion utan gränser

I dagens samhälle handlar allt om pengar och grejer.

Mest prylar när man dör vinner.

Sen finns det ju dom där som är åt helt andra hållet. Mest pengar när man dör vinner.

Själv väljer jag att försöka ligga däremellan, vi köper det vi behöver och vi snålar inte, men vi drar inte heller hem en massa skrot som ändå bara samlar damm i nån låda...

Jag är sedan tiden som egen företagare urbota less på alla jävla försäljare och lurendrejare som ska försöka sälja på en en massa skitgrejor till överpris. Jag förstår förvisso deras situation, de försöker sköta sitt jobb och vill tjäna sitt levebröd. Fast när dom gick i skolan så fick dom tydligen inte lära sig vad uttrycket "jag är inte intresserad" innebär.

Mest irriterad är jag dock på alla dessa mängder med reklam och gratistidningar som kommer i brevlådan. På vår dörr har vi en skylt som säger: "ingen reklam tack". Då tycker man att man inte borde få nån reklam heller, men tydligen anser sig Luleå gratistidning och Tidningen Extra stå över reklamstatus, eftersom de brukar ha med ett imbecillt reportage ibland som dock drunknar bland alla miljarder med reklamannonser som dom pressar in för att få lönsamhet på skiten.

För att ytterligare understryka att vi inte vill ha reklam har vi därför satt upp en till skylt som på ett väldigt tydligt och pedagogiskt sätt understryker att vi inte vill ha några gratistidningar eller bli störda av försäljare, lurendrejare, Jehovas vittnen eller annan liknande verksamhet.

Tror ni det hjälper? Nä det gör det ju inte...

De som delar ut dessa tidningar måste vara blinda analfabeter, så här kommer ett tips till er som är blinda analfabeter. Det finns ett jobb för er också!

Öhm...

Just det. Om man är blind analfabet kan man ju inte läsa det här heller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar