För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 28 april 2015

Man flu

En gång för alla kan vi slå fast ett faktum!

Det finns nåt som heter Man flu, och den är minst tusen gånger värre än den kvinnliga varianten...

Varje gång jag hostar finner tre av mina revben det för gott att packa ihop sina grejer och flytta till ett bättre ställe.

Jag har då aldrig hört en kvinna hosta mer än lite: huff, huff, men när jag hostar låter det som att grannen har avfyrat en spikpistol rakt in i bröstkorgen, och känslan är ungefär densamma...

Nu har jag varit hemma från jobbet i fyra dagar och det börjar bli outhärdligt tråkigt att bara gå hemma och drälla.

Snart klättrar jag på väggarna som en annan Kunta Kinte och livet känns ungefär lika hopplöst som det måste ha gjort för honom...

Eftersom min rygg sällan tillåter att jag ligger mer än 8 timmar i sträck i sängen och till råga på allt är så slut i kroppen att jag inte orkar vara uppe några längre stunder så blir det ett rantande mellan säng och dator som min fru finner något irriterande.

Fast nu har också hon blivit sjuk, och även om det bara är Kvinnfluensa så leder det iallafall till att hon blir lite lugnare... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar